LEUKE KLANT
Koos
Achter iedere klant zit een bijzonder verhaal. In deze nieuwe editie LEUKE KLANT zetten we een trouwe klant in het zonnetje. Dit keer spraken we Koos, al jaren trouwe klant bij Essent.
EVEN VOORSTELLEN Koos is een actieve gepensioneerde. Voor zijn pensioen werkte hij 40 jaar bij het Gemeente-Energiebedrijf in Amsterdam. “Ik hield me bezig met incasso. Soms moest ik zelfs mensen afsluiten van gas, een taak die niet altijd leuk was.” Tegenwoordig besteedt Koos zijn tijd aan sport en vrijwilligerswerk.
EEN VIJFJARIG CONTRACT Koos vermoedt dat hij tien jaar geleden klant bij ons werd na het zien van een advertentie. Inmiddels heeft hij zijn contract al meerdere keren verlengd. Onlangs had hij contact met onze klantenservice over het aflopen van zijn vijfjarig contract. Koos waardeert de eerlijkheid waarmee hij geholpen wordt. "De dame aan de lijn zei zelfs: ‘Als u denkt dat u ergens anders beter zit, staat u vrij om over te stappen.’ Maar uiteindelijk heb ik een driejarig contract afgesloten. Het voelde gewoon goed."
VOELDE ALS FAMILIE Het telefoongesprek verliep zo prettig, dat het voor hem voelde alsof hij met een familielid aan het bellen was. Koos: “Het gesprek was geweldig. Het leek wel alsof ik met een familielid aan de lijn hing. Het ging al snel niet meer alleen over energie, maar ook over andere onderwerpen." Na afloop kijkt hij dan ook met een fijn gevoel terug op het gesprek.
EERLIJK AANBOD Je zou het misschien niet verwachten, maar Koos maakt ondanks zijn leeftijd graag gebruik van de app. Als er zaken zijn waar hij niet aan uitkomt, dan neemt hij telefonisch contact op. Koos is blij met de bereikbaarheid van onze klantenservice: “Jullie klantenservice is uitstekend. De medewerkers weten waar ze over praten en tonen oprechte interesse."
NIEUWBOUW APPARTEMENT Sinds twee jaar wonen Koos en zijn vrouw in een duurzaam nieuwbouwappartement. “We zijn volledig van het gas af en hebben alleen nog een energiecontract bij Essent. Onze woning is tiptop verduurzaamd met een warmtepomp, dubbele beglazing, kunststof kozijnen en vloerverwarming. Dus een volgende stap op het gebied van duurzaamheid hoeven wij niet zo snel te zetten.”
OPRECHTHEID Wat hij het meest waardeert aan Essent? “Jullie zijn eerlijk en oprecht. Ik weet altijd precies waar ik aan toe ben. Na een gesprek krijg ik direct een bevestiging per mail. Die duidelijkheid vindt hij heel fijn.” Koos heeft één tip: “Blijf doen wat jullie doen. Oprechtheid en eerlijkheid zijn voor mij het allerbelangrijkste. Als jullie dat blijven uitstralen, kan ik Essent aan iedereen aanraden.”